Dlouho jsem přemýšlela, jak článek o InBody napsat, aby to nebyla jen nudná fakta, protože jinak je měření na InBody moc zajímavá a motivující záležitost. Pokud tedy hubnete. Pokud tloustnete, tak to zas tak funny nebude, odhalí totiž úplně vše. No, nic jsem nevymyslela, takže zde holá fakta.

Co to je InBody

Majitelé tohoto stroje by mne asi prokleli, ale za mě je to prostě váha. Normálně se na ni postavíte, chytněte takové dvě plácačky, aby se uzavřel okruh a voala, už to sviští. Příjemné je zjištění, že váha počítá s tím, že se nevážíte jako doma nahatí a k vašemu uspokojení odečte hnedle půl kila. Na malém monitorku před vámi zaregistrujete nějaké výsledky, nicméně než se stihnete zorientovat je hotovo a výživový poradce, trenér, nebo prostě osoba, které měření provádí, vás žene k počítači, kde vám výsledky interpretuje. Jako veškerá elektronika se softwarem i InBody má x verzí, kde ne každá umí vše a zároveň ne každý, kdo s vámi měření provádí, má chuť vám všechny výsledky sdělit a předat - nebo nevím, jak si mám jinak vysvětlit, že od mé milé kamarádky Hanky ze Zkustozdrave.cz  vždy dostanu několik archů a v konkurenční firmě jsem dostala jen úvodní list. Budiž.

Co to umí

Úvodní stránka se mi líbí nejvíce, kdyby na ní byl viscerální tuk a moje oblíbená veličina metabolický věk, nic víc bych nepotřebovala. Bohužel jsou schované až na dalších listech, takže se tiskárna zapotí. Výsledky lze poslat i mailem, tak šetřeme lesy. 

V první tabulce je základní přehled, který se na dalších listech znova a znova rozebírá a vysvětluje, takže pro mne už zbytečné. Hmotnost, množství kosterního svalstva a tuk. Při optimálních hodnotách křivka tvoří písmeno D - čím břichatější D, tím v tomto případě lépe. Při hodnotách, na kterých jsem v květnu začínala (tabulky na konci článku), tvoří rovnou čáru až písmeno C, což znamená, že to je Celé špatně. Vysoká hmotnost, málo svalů, moooře tuku.

V tabulce Diagnóza obezity je mimo jiné zásadní číslo a to je Minimální kalorická potřeba. Tato hodnota je zásadní pro nastavení Kalorických tabulek. Samozřejmě je na internetu spoustu kalkulaček, kde se dá bazální metabolismus vypočítat a můžu potvrdit, že můj výsledek z InBody je plus minus stejný jako z kalkulačky, takže buďte v klidu, nemusíte hned zítra běžet na měření. Další hodnota je BMI, zas klasika, hafec kalkulaček, nicméně vypovídající hodnota je minimální, BMI počítá pouze poměr hmotnosti ku výšce, ale jestli jste si hmotnost vypapali, nebo vycvičili... No nic. Poměr pasu a boků se využívá k měření a indikaci zdravotního stavu a rizik vývoje vážných zdravotních komplikací. Z toho plyne, že tzv. jableční lidé (ti, co mají více hmoty okolo pasu) jsou vystaveni vyššímu zdravotnímu riziku, než hrušťáci, kteří mají více hmoty kolem boků. Ale napadá mě otázka, jestli poměr počítá s tím, že ne každý má hezky tvarovaný pas? A poslední hodnota - % tuku v těle. No to jsou prostě procenta tuku v těle, co víc k tomu. Stránka je doplněna o dva panáčky, u kterých je znázorněno v kilech a procentech množství tuku a svalů na jednotlivých částech těla. To mám asi nejraději, porovnávám a porovnávám a porovnávám.


Z dalších stránek, které software vyplivne, bych vyzdvihla dvě informace. První je útrobní tuk. Jak je zde popsáno, viscerální tuk je nebezpečný a není radno si ho ukládat na horší časy. Metabolický věk - je zde uvedeno, že se zjišťuje porovnáním vašeho bazálního metabolismu s průměrnou hodnotou této veličiny u lidí stejného věku. Nevím, jak velkou to má vypovídající hodnotu, ale u mě dobrý, jsem jak třináctka. Na dalších stánkách je, jak už jsem zmiňovala, detailnější rozebrání hodnot z prvního listu, plus obvody těla a množství vody v různých partiích - zda-li se vám někde netvoří otoky.



Na měření chodím každé tři měsíce a musím hrdě říct, že hodnoty vypadají dobře (viz tabulky výše) - tuk mizí, svaly rostou, viscerální tuk už je v normě, metabolický věk 13 let, no co víc chtít, prý už hubnout nepotřebuji. No, zrcadlo má na to jiný názor. Pro zajímavost; zde výsledky z prvního měření - 4 týdny po porodu, s držením kalorických tabulek, bez cvičení.


Moje hodnocení: InBody ano!!! Za málo peněz hodně muziky!

IG: b_to_my_b



Mohlo by se Vám také líbit

0 komentářů