Když přijde na přetřes moje snižující se váha, holky hned rozjedou bomby - ale ty cvičíš, viď, jako posiluješ? No to by mě nebavilo, hele já svaly jako Schwarzenegger nepotřebuji, mě by stačilo trochu zhubnout.

Pořád mám pocit, že v dnešní době informačních a komunikačních technologií už přišla dostatečná osvěta ohledně silového cvičení, nebo já mám ten dojem, že kulatý zadky holek v modelech od Nebbia na mě skáčí ze všech stran i stránek. Ale jakmile dojde na komunikaci face to face - no...máte doma vůbec internet? Moje máma se mi ráda mírně vysmívá na téma "věci na těch internetech" - když to píší na internetu, tak to musí být jistě pravda, bla bla bla. Je tedy pravda, že uživatelé, zařazení do různých skupin na různých serverech, jsou ve větší či menší míře zfanatizovaní (zkuste si třeba ve fejsbůkové low carb skupině napsat, že jste snědli jablko! Pro Boha, to my nejíme!), ale holky, pokud se jedná o cvičení, tak to nejjednodušší je zároveň to nejefektivnější. Takže nevěřit v nesmysly jako jsou trampolíny, bosu, lítání na gumách a kdesi cosi co teď frčí.

Já svaly nepotřebuji, potřebuji zhubnout!

I ženy samozřejmě potřebují svaly, nevyrostly jim na těle jen tak pro nic za nic. A skutečně si myslíte, že vezmete činku do ruky a budete mít svaly jako Arnie? Tak za prvé. Bez steroidů se z ženský chlap nestane. Nejde to, opravdu. Za druhé, ani z chlapa se bez steroidů Arnold nestane, můj muž se o to snaží celý život a ne, nejde to. A za třetí, to vážně neznáte žádného jiného chlapa se svaly, než Arnolda??

Svaly jakožto ženy opravdu potřebujeme. O tom, že je to pravda, se přesvědčí každá z nás s přibývajícími lety, až začne všechno mnohem více bolet. I jsem četla nějaké názory, že ti, co silově cvičí, "poznají" ve čtyřiceti, jak budou mít celé tělo v háji. Ale no tak, prosím, kdo to vymyslel? Pokud posílím zádové svaly, budou mi držet největší neřády - obratle, žebra a esíčka - tam, kde mají být. Naučím se správně zvedat těžká břemena, takže si neublížím, až budu zvedat třeba dítě do autosedačky. Pokud budu dělat dřepy, posílím svaly kolem kolenního kloubu a odlehčím vazům, svaly budou chránit celé koleno, takže až si v sámošce přidřepnu pro pětikorunu na štěstí, neodvezou mne na chíru.

A pokud potřebujete zhubnout, základem bude úprava jídelníčku, nebudeme si tu nalhávat, že cvičení s váhami je samospásné. Ale na rozdíl od kardia je tu velký benefit - sice se během samotného zvedání spálí méně kalorií, ale díky zvýšené potréninkové spotřebě energie je organismus nastavený na vyšší spalování mnoho hodin po skončení tréninku, což se u kardia nikdy nestane. A to je dost super, ne?

"Posilování" mě nebaví

Začala jsem s váhami ani ne měsíc před tím, než jsem podruhé otěhotněla. Muž si doma vybavil jednu místnost činkami, tak jsem se nechala přesvědčit s tím, že když mě to nebude bavit, tak nebude. It's no big deal. Tak když už jsem začala a docela mě to chytlo, domluvili jsme se, že i v těhotenství budu zvedat, když se budu cítit dobře. A cítila až do 30tt. Dalo mi to hrozně moc. Hrozně moc keců a výstražných prstů, že nesmím nic zvedat (děkuji pěkně, ale všimli jste si, že zvedám patnáctikilovou dceru?), ale hlavně hrozně moc týdnů bez bolesti. V prvním těhotenství mě začala bolet záda a třísla na konci prvního trimestru, v druhým už jsem se nemohla vyspat a ve třetím už ani posadit na toaletu. Druhým těhotenstvím jsem se prozvedala zdárně téměř až k porodu. Určitě proto, že jsem nechtěla nakynout tak, jako v prvním těhotenství, ale vlastně hlavně proto, že mě to začalo dost bavit. Zvedání svých limitů, zlepšování techniky. 

Správná strava a silový trénink se stal novým životním stylem, který jako bonus přináší neuvěřitelné výsledky. Za 7 měsíců 20 kilo dole, bez hladu, bez trápení, úplně přirozeně. Že to, co dělám, dělám správně, popíši v článku o měření na InBody, na které chodím od začátku každé tři měsíce.

Co tedy cvičím?

Aktuálně sjíždím tréninky pro holky od Jirky Vacka upravené na domácí prostředí - pouze jednoručky a osa. Je to třídenní split, který se dá samozřejmě točit i více dní v týdnu, ale já jsem ráda i za ty tři.

Nejtěžším tréninkem pro mne jsou nohy a zadek. V dalším dni dělám záda a hrudník a poslední trénink je moje oddychovka - ruce a ramena. Cviky speciálně na břicho nedělám. Mám po prvním těhotenství pupeční kýlu a zatím nevím, jak se k ní v oblasti cvičení postavit a zároveň samotné cvičení s váhami mi zpevňuje core a břicho uspokojivě formuje.

Do příště se posnažím nastudovat terminus technikus pro článek o tréninku nohou a zadku, jak to dělám já. Jak se protáhnout, abych si neublížila a jak si myslím, že je správná technika.



IG: b_to_my_b

Mohlo by se Vám také líbit

0 komentářů