S ubývajícími kily a nedostatkem spánku jsem s hrůzou objevila nějaké změny v obličeji. Dokud byl obličej nafouklý, vrásky byly pěkně vyhlazené a až na ten ovar pod bradou jsem byla vcelku spokojená. Jenže s první odhozenou desítkou vylezly vrásky kolem očí a s druhou kolem pusy! Když jsem zjistila, že jsem asi tak měsíc nespala (nemůže člověk umřít, když nespí?) a ještě minimálně nevím kolik měsíců spát nebudu (určitě může!!!), ruku v ruce s tímto objevem šel i objev ukrutného ruksaku pod očním víčkem a bojové zbarvení. Uf. Přepadla mě hrůza a opět strejda Google a panikaaa. Všechno, co mi bylo internetem předloženo bylo minimálně k prdu a něco dokonce ke dvěma prdům, takže panika level milion. A v tu chvíli mi ségra (díky díky) odhalila kouzlo korejské kosmetiky, pro mne do té doby velké neznámé. Pokud neznáte a jste-li dámy chytlavé na přípravky pro vaši skin routine, raději nečtěte dál a nebo odejměte svou bankomatní kartu z eBay!


V čem je KK jiná než naše drogerka

Jelikož v Koreji je mnohem větší důraz kladen na péči o pleť než na samotný make-up (jak je to u nás běžné již u mladých žabek), úroveň kosmetiky je někde úplně jinde, než naše drogerka. Zatímco u nás je skin routine složená z čištění a krému, který umí vše a možná ještě něco navíc, korejská kosmetika nabízí mezi těmito kroky nepřeberné množství dalších možností, dle přání každého soudruha. Nebo jeho pleti. Nechci fušovat do řemesla skin routine blogerkám, tudíž pokud po přečtení mého článku objevíte zájem pro tuto možná až úchylku, ráda doporučím blogerky, které mě baví a hodně inspirují.
Když jsem se začala o KK zajímat, měla jsem dojem, že všechny produkty k-bouty routine musí mít jasné pořadí a nesmí se nikdy nikam vybočit. Po pár měsících jsem se drobet uklidnila, pročetla více informací a došla jsem ke skin routine, která mi vyhovuje, baví a přináší uspokojivé výsledky. Skládá se z klasického seskupení KK:

Denní skin routine

toner - aktivní látky - krém - opalovací krém

Toner

Má připravovat pleť pro další produkty a hydratovat. Je to takový tekutý hydratační krém, okamžitě se zapije, je moc příjemný.

TonyMoly The Chok Green Tea Watery Lotion
Prodejce: eBay f2plu1
Cena: cca 310Kč

Aktivní látky

V denní skin routine používám jen dvě. Kyselinu hyaluronovou denně a vitamín C jen v ten den, kdy nemám v plánu použít líčení. Otázka kyseliny hyaluronové je pro mě zatím bez odpovědi. V okamžik, kdy ji použiji, musím šup šup udělat fotky na instáč a efekt je pryč. Je to sice bomba, ale sakra, proč na tak krátkou chvíli? Momentálně testuji, jestli dlouhodobějším denním používáním bude efekt o něco prodloužen, třeba aspoň na celé dopoledne, to by byla pecka. Nicméně už začínám být mírně skeptická. No a vitamín C. Efekt je za mě mnohem lepší, než u hyaluronu. Ale. Je to hnusnyyyyyy. Hnusná lepivá konzistence obohacena o hnusný kyselý prášek a  to oboje udělá hnusný film na pleti, která je jinak pod těmi všemi hnusy krásně rozjasněná. Představa, že na svůj obličej dám po tomto céčku BB krém! No to ne prostě. Až spotřebuji toto balení (což mi při užití jednou za týden bude trvat asi sto let), určitě zkusím jiné, jestli to bude lepší.

Elizavecca Witch Piggy Hell Pore Control Hyaluronic
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 215Kč
The Ordinary Vitamin C Suspension 23%
Prodejce: eBay cosblah
Cena: cca 245Kč

Krém

První, co v drogerce neobjevíte, jsou přípravky se šnečím sekretem. Takže vzhůru do toho, firma Mizon má asi hodně šnečích farem a jejich produkty jsou tímto zázrakem nabušené. Slibují hydrataci, eliminaci jemných vrásek, regeneraci pokožky, mají hodně hojivý efekt. Oční krém má v popisu eliminaci tmavých kruhů. Buď tento Mizon, nebo krém, co používám na noc, rozhodně jeden z nich zapůsobil a pytle a kruhy u mne padly na úroveň "unavená ženská" a ne "matka před smrtí", takže asi dobrý. S těmi vráskami to bude horší, tady zřejmě ani korejská kosmetika neudělá žádné zázraky. Co už jednou máme, to nám nikdo neodpáře. Kromě plastického chirurga, samozřejmě.
Zima mě zastihla nepřipravenou, takže po pár dnech mi došlo, že hydratace a mráz úplně nejde dohromady a šneky budu muset nahradit olejem od The Ordinary 100% Organic Cold-Pressed Rose Hip Seed Oil.

Mizon Snail Recovery Gel
Prodejce: eBay koreancosmetics
Cena: cca 210Kč
Mizon Snail Repair Eye Cream
Prodejce: eBay koreancosmetics
Cena: cca 295Kč

Opalovací krém

Modní trend v Koreji vyžaduje světlou pleť. U nás to zas tak nefrčí, nicméně opalovák na denní užití má své opodstatnění. Když ráno namažu pleť hydratačním tonikem/krémem a na to ještě naplácám opalovák, pleť se nemusí celý den zabývat bojem o hydrataci a odbouráváním slunečního záření. Má pak čas starat se sama o sebe, regenerovat. Takže opalovací krém nepoužívám zas tak proto, abych měla bledou korejskou pleť, ale jako nejjednodušší anti-aging produkt. Hodně korejských BB krémů už nějaký SPF má, ale když nemá, opalovák to jistí. A na rozdíl od našich opalovacích krémů, které jsou hutné, těžké, mastné, KK krémy mají vlastnost spíše gelu, nebo lotionu možná, prostě ta textura je lehounká a vzdušná, použiji opalovák a hned můžu nanést BB krém.

Rohto Skin Aqua UV Moisture Gel  SPF 35
Prodejce: eBay lovely-love-chan0509
Cena: cca 240Kč

BB krém + pudr

Miluji BB krémy, moc. A ty korejské jsou boží. Jsem poměrně dost vyblitý typ, takže když to nepřeženu s "baby" růžovým odstínem, sedí mi všechny. Make-up, to už je jiný level, to zřejmě jen tak nějaká středoevropanka nedá. Ale BB cream, to je láska na první pohled! Momentálně používám dva - Secret Key na denní líčení a Etude House na noční. Secret Key je přesně moje krevní skupina. Barva je taková bleige, konzistence lehounká, krásně se roztírá. Vrstvit se moc nedá, takže pokud obličej obsahuje něco, co tam standardně není a nechci to tam, tak musím použít ještě korektor. Nicméně na denní líčení to zas tak nehrotím, výsledný efekt je prostě fajn. Naproti tomu Etude House je težší, pokud pod něj nedám bázi, mírně ucpává póry, což je za mě teda velké mínus. Barva je výraznější, perfektně se vrství a kryje poměrně dost. Na noční líčení super, nahradí make-up uplně bez problémů. Jen škoda, že SK nemá SPF a EH má 50, což na noční líčení moc nevyužiji. Na oba BB prdnu zelený Innisfree pudr. Je to opět něco jiného, než naše pudry. Už jen proto, že je zelený. Dávám ho jen přes BB, nemá smysl ho dávat na čistou pleť. Barvu sjednotí a lehce zmatní, ale určitě ne uplně. Takže pro příznivce mrtvolné matné pleti toto není. Ale zkuste ho, on mírně leský obličej má takový šmrnc - nemyslím lesklý pomocí třpytek, omg. A hezky voní, mentolově. Je to příjemné.





Etude House Precious Mineral Moist BB Cream
Prodejce: eBay k-boutybox
Cena: cca 275Kč
Secret Key Finish Up BB Cream
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 194Kč
Innisfree No Sebum Mineral Powder
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 118Kč

Noční skin routine

čištění - exfoliace - aktivní látky - krém

Čištění

V KK se jede double cleansing. Make-up skvěle rozpustí olej a olej s nečistotami z pleti smeje clenser. Oboje používám ve sprše, takže odpadne odličování pleti po umytí pomocí tampónku a třeba micelárek. Olej Kose smeje i voděodolou řasenku naprosto bez problémů a v cuku letu. Na suchý obličej dám tak dvě pumpičky, rozmydlím po obličeji a opláchnu. Já se teda nevidím, ale dceru jsem jednou černým obličejem po tomto zásahu dost vyděsila. Proto v zápětí použiji cleanser, který stáhne zbytek a vyčistí nečistoty. Innisfree, co používám, je orgasmus na obličeji. Když člověk začne mydlit, najednou se vytvoří taková mléčná pěna a ruce jezdí po obličeji jak po nějakém vosku, nebo silikonu, prostě paráda, musím mydlit a mydlit pořád dál a dál a dál a mydlit a mydlit... No takže tak.



Kose Softymo Deep Cleansing Oil
Prodejce: eBay lovely-love-chan0509
Cena: cca 275Kč
Innisfree Green Tea Foam Cleanser
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 230Kč

Exfoliace

Exfoliace, nebo také kyselinový peeling. Todle je věc, která je třeba trochu nastudovat. Já se do toho pustila jak bagr do pole, měla jsem kliku, moje pleť vše zkousla, ale nemusí to tak být u každého. Chemický peeling odstraňuje mrtvé buňky, takže zjemňuje pleť a jemné vrásky, zpevňuje, zesvětluje hyperpigmentaci, dodává mladší a jasnější pleť. Používám BHA (kyselina salicylová) denně a AHA (kyselina glykolová, mléčná a mandlová) tak dvakrát týdně, jak si vzpomenu. Úplně nejvíce se podepsaly na pórech na nose. Vůbec se neucpávají, hodně se zmenšily. Jelikož nemám problematickou pleť (akné a skvrny po akné) tak v tomto směru nemohu mluvit, ale viděla jsem výsledek i na problematické pleti a super. Před kyseliny používám toner, který upravuje pH pleti a je běžně sehnatelný v ČR v drogerce i na eshopech.
Takový můj oříšek na dortu je retinol, který by měl působit proti vráskám a prý je na to i vědecká studie, že opravdu platí. Tak snad platit bude, protože za něj platím na KK dost peněz.



COSRX AHA
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 286Kč
COSRX BHA
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 325Kč
The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion
Prodejce: eBay robin.kim
Cena: cca 565Kč

Aktivní látky

Tady asi není žádná pravidelnost, používám to, co mi zrovna přijde pod ruku. Pokud cítím, že je pleť taková zvadlá, více mi sedí Farm Stay ampule, pokud se mi jednou za měsíc pleť zblázní a vyraší pupínky, jedu v 96% šnečí esenci. Většinou pod ampule a esence prdnu ještě hydratační lotion a když se opravdu rozšoupnu, na závěr dám hyaluron.



Rotho Hadalabo Gokujyun Lotion
Prodejce: eBay lovely-love-chan0509
Cena: cca 309Kč
COSRX Advanced Snail 96 Mucin Power Essence
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 315Kč
Farm Stay Collagen Hyaluronic Acid AIO Ampule
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 259Kč
The Ordinary Marine Hyaluronics
Prodejce: eBay cosblah
Cena: cca 287Kč

Krém

Klasika noční plus oční je obohacena o sleeping pack, což je krém, který se používá, abyste si celou tuto večerní práci neutřeli do polštáře. Krém od Innsifree neurazí, příjemně voní, příjemná textura. Oční krém jsem používala Mizon, ale strašně mě zajímala ukrutně předražená značka Sulwhasoo (no dali byste za krém 4 tisíce? To je moc i na mě), tak jsem si pořídila vzorky, spoustu vzorků. V balení za 13 dolarů jich je 30 a mám za 3 měsíce použité asi 4. A jsem ráda, že mi nehráblo a ten zázračný oční krém na vrásky jsem nekoupila. Smrdí, ale vrásky nemaže (zas bych dala zmínku o plastikovi, atd). A sleeping pack, to je takový krok navíc, ale určitě má svůj význam. Ještě ráno, když si opláchnu obličej, cítím, že mi ruce jezdí po něčem mazlavém, což bez použití vody není na obličeji cítit. Přisuzuji to ochrannému packu.



Innisfree Green Tea Seed Cream
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 380Kč
Sulwhasoo Rejuvenating Eye Cream 30pcs
Prodejce: eBay makozzang
Cena: cca 296Kč
COSRX Ultimate Nourishing Rice Overnight Spa Mask
Prodejce: eBay roseroseshop
Cena: cca 273Kč


Přijde vám to drobet úchylný? No to mě taky. Ale za ten výsledek to stojí!


IG: b_to_my_b

Mohlo by se Vám také líbit

0 komentářů